Bilskade

Nemlig.com er kendt som et supermarked på nettet, der leverer varer bestilt over nettet med timevarsel.

Det viser sig, at firmaet ikke har ansat chauffører eller ejer bilerne, som kører ud med varer.
Firmaet benytter sig af at hyre små private kassevogne med chauffører, som kører ud med varerne.
Sikkert billigt - men en konsekvens af den politik er, at ansvar og moral fordufter!


Jeg holdt fredag d. 8/11-2013 på vejen udenfor min datters hus.
Se foto fra Google Street View, hvor jeg har indtegnet placeringen på den blinde vej, hvor der er masser af plads!



Jeg parkerede som sædvanligt min bil (Ford Focus) ude på vejen indenfor den afmærkede kant.
Nemlig.com kom i kassevognen og afleverede varer, som min datter havde bestilt på nettet.
Jeg hjalp til med at få varerne ind i huset.
Vi måtte konstatere, at flere bægre yoghurt var utætte pga. masning eller fald.
Kort efter skulle vi hjem.
På nedkørslen fra huset til bilen fandt vi 2 fryseelementer, som de 2 Nemlig-folk havde tabt.
Vi lagde fryseelementerne nede ved hovedindgangen.

Torsdagen efter opdagede jeg så herhjemme, at baglygten i højre side på min bil var knust.
Dagen efter (fredag) besøgte vi igen min datter og svigersøn i Hørsholm, og hjalp igen Nemlig.com med at få varerne ind i huset.
Nemlig-folkene fik de 2 fryseelementer med hjem.
Bagefter fortalte jeg min svigersøn om, at nogen havde kørt ind i min baglygte - uden at efterlade noget visitkort.
Min svigersøn nævnte så, at han havde fundet glasskår derude, hvor jeg havde parkeret ugen før. Vi hentede det så ind.
Det lignede 100% glasset fra min bils højre baglygte.

Jeg har vedhæftet foto af bagenden af min bil, og af glasset fundet ved min datters hus:
   

Jeg har klistret gennemsigtig tape henover for at forhindre fugt i at trænge ind, og irre lamperne.
Man ser tydeligt på fotoet de sorte striber, som viser at nogen har strejfet kofangeren bagi - og det har resulteret i, at glasset er gået i stykker!
Jeg kan naturligvis ikke BEVISE, at det præcist var Nemlig.com's folk, som gjorde det.
Men jeg har en MEGET stærk fornemmelse af, at det var dem.
For jeg kørte hjem kort efter modtagelsen af varerne, og uheldet er sket på det sted i fredags indenfor 1 time.
Og det at folkene maste yoghurten, og tabte 2 fryseelementer viser at de har været alt for sjuskede.

1. kontakt fra Nemlig.com

Jeg sendte en mail til firmaet, og beskrev situationen.
Jeg blev efter 3-4 dage ringet op fra firmaet.
Kontaktpersonen mente, at min anmeldelse var kommet for sent!
Kontakpersonen havde snakket med chaufføren. Han kendte ikke noget til bilskaden.
Så hverken Nemlig.com eller deres hyrede chauffører ville betale reparationen!

2. kontakt fra Nemlig.com

Da juleferien startede, besluttede jeg, at jeg ville skrive en anmeldelse på Trustpilot vedr. hændelsen. For at advare andre.
Efter måske et kvarters tid, så ringede telefonen. Det var Nemlig.com's kvalitets- og servicechef, som havde fundet mit telefonnummer på nettet.
Han beklagede situationen, og lovede at Nemlig.com vil betale reparation af baglyset på min bil.
Det må så blive efter nytår pga. helligdagene på bilværkstedet.
Nemlig.com vil sende regningen videre til den hyrede chauffør.


Reparation:

Jeg lavede så en aftale med bilværkstedet, og fik skaden udbedret d. 9/1-2014.
Jeg betalte regningen, og sendte dagen efter en scannet kopi af fakturaen til Nemlig.com.
Og har d. 13/1-2014 fået beløbet overført til min bankkonto.
Hermed er sagen slut!





Trustpilots regler

Hvem læser en masse betingelser igennem for at anmelde en virksomhed? Nej vel.
Min anmeldese af Nemlig.com er blevet blokeret (og slettes 1 uge senere).
Jeg fik en mail fra support@trustpilot.dk, hvor der blev påpeget følgende overtrædelser af reglementet:
a) Jeg var ikke kunde hos Nemlig.com
b) Jeg må ikke henvise til en ekstern webside med nærmere forklaring.

Spørgsmål:
Kan du finde reglementet?
Jeg havde svært ved det! Kom frem til følgende link: company.trustpilot.dk/evaluationguidelines

Dvs. jeg må ikke henvise til min egen hjemmeside, hvor der bl.a. er fotos. Du kan jo ikke vedhæfte fotos på en anmeldelse på Trustpilot.
Og du kan åbenbart ikke anmelde et firma, som f.eks. har påført dig en skade.
Hvis du f.eks. modtager en pakke med posten, som ikke er til dig, så kan du ikke give posten eller afsenderfirmaet en dårlig anmeldelse på Trustpilot.
Det er for ringe!
Så der er ikke andet at gøre end at give Trustpilot selv en anmeldelse!